KONFERENCJA
dla lektorów i nauczycieli języków obcych
JUŻ PO RAZ 11
Najlepsi eksperci, aktualne tematy, nowe trendy
Różnorodność w Nauczaniu
📆 Sobota, 7 grudnia
💻 Online
ZNAJDŹ NA STRONIE
Tegoroczne hasło „Diversify your teaching” koncentruje się na niezwykle aktualnym temacie – różnorodności w edukacji.
Wspólnie z naszymi ekspertami będziemy odkrywać, jak wprowadzać różnorodność na wielu poziomach:
- Zróżnicowanie metod dydaktycznych,
- Tworzenie inkluzywnych środowisk w klasie,
- Wzbogacanie programów nauczania o perspektywy kulturowe i społeczne.
ZAPRASZAMY CIĘ
NA LEKTORSKĄ JAZDĘ
BEZ TRZYMANKI!
DLACZEGO WARTO?
- Inspirujące wykłady i warsztaty: Poznaj najnowsze trendy i praktyki, które pomogą Ci urozmaicić Twoje zajęcia oraz lepiej odpowiadać na potrzeby uczniów.
- Wymiana doświadczeń: Spotkaj się z innymi nauczycielami i ekspertami, by wymienić pomysły i doświadczenia, które wzbogacą Twój warsztat dydaktyczny.
- Quiz z nagrodami: Uczestnicy mogą wziąć udział w quizie i wygrać atrakcyjne nagrody.
- Certyfikat uczestnictwa: Każdy uczestnik konferencji otrzyma certyfikat potwierdzający udział w wydarzeniu.
DIVERSIFY YOUR TEACHING
Już po raz 11. mamy przyjemność zaprosić nauczycieli języków obcych
na e-konferencję TWIST, która odbędzie się 7 grudnia 2024 roku!
Konferencja TWIST to coroczne wydarzenie pełne inspiracji, wiedzy i praktycznych wskazówek, które pomogą Wam rozwijać się zawodowo i wprowadzać innowacje w nauczaniu.
Z biletem na TWIST.24 otrzymujesz indywidualny dostęp do nagrań przez 60 dni.
Ale…. dla obecnych w czasie rzeczywistym, szykujemy niespodziankę 🤗
AGENDA TWIST.24
9:00 – 9:05 | Powitanie | |
9:05 – 9:50 | Magdalena Kondro | Moc Informacji Zwrotnej: Klucz do Rozwoju i Motywowania Uczniów |
9:50 – 10:00 | Przerwa | |
10:00 – 10:45 | Rachel Paling | Live coaching demo in the language learning setting |
10:45 – 10:55 | Przerwa | |
10:55 – 11:40 | Melania Laszewska | Jak pomogłam moim uczniom uwolnić się od złych nawyków w nauce języka |
11:40 – 11:50 | Przerwa | |
11:50 – 12:35 | Emilia Kacprzyk | Neuroróżnorodność w nauczaniu |
12:35 – 13:15 | PRZERWA LUNCH | |
13:15 – 14:00 | Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk | Kompetencje przyszłości, czyli jak uwolnić potencjał ucznia i nauczyciela |
14:00 – 14:10 | Przerwa | |
14:10 – 14:55 | Aleksandra Popovski | Multimodality and Graphic Novels – Why and How |
14:55 – 15:05 | Przerwa | |
15:05 – 15:50 | Sylwia Stachowicz | Okiem metodyka: Obserwacja lekcji jako element rozwoju warsztatu lektora |
15:50 – 16:20 | QUIZ i Zamknięcie konferencji |
Nie przegap tej wyjątkowej okazji,
aby poszerzyć swoje umiejętności,
zdobyć nowe inspiracje
i stać się jeszcze lepszym nauczycielem!
Rejestracja już otwarta
– dołącz do nas 7 grudnia i bądź częścią TWIST.24!
TEMATY I PRELEGENCI
Aleksandra Popovski
Multimodality and Graphic Novels
– Why and How
Graphic novels present a unique intersection of visual and textual storytelling that offers powerful opportunities for English language teaching and learning. In this talk we will explore how the multimodal nature of graphic novels can enhance student engagement, develop critical literacy skills, and foster deeper reading comprehension.
We will address some common misconceptions about the format and make a case for incorporating graphic novels into language learning curriculum, supported by recent research on multimodal literacy development. We will also try some practical activities for teaching English or any other language with graphic novels.
Aleksandra Popovski
Aleksandra Popovski is a teacher and teacher trainer with a strong passion for language education. She holds an MA in Professional Development for Language Education from the University of Chichester, where she deepened her knowledge and skills in the field. Her interests include multimodality, incorporating visual arts into language teaching (graphic novels, street art, tattoos…), exploring effective reading comprehension strategies, and creating original readers for her students.
She is particularly interested in reading as a tool for exploring and discussing issues such as social (in)justice, diversity and inclusion with learners of English. Aleksandra is also passionate about 'no single stories’, i.e. writing and exploiting stories about countries, cultures, and communities that are usually excluded from published ELT materials.
Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk
Kompetencje przyszłości, czyli jak uwolnić potencjał ucznia i nauczyciela
Nauczycielu, daj się zainspirować podczas webinaru dotyczącego kompetencji przyszłości oraz strategii dydaktycznych wyzwalających potencjał ucznia i zasoby nauczyciela.
Poznasz metody pracy, które pozwolą Ci stworzyć przestrzeń wspierającą umiejętność uczenia się ucznia. Zaprezentowane zostaną także narzędzia do pracy z celami, które są kluczowym punktem procesu, jakim jest wzrastanie ucznia i nauczyciela w edukacyjnej synergii.
Aneta Bartoszczyk-Trochimiuk
Trener oświaty, coach i edukator, wykładowca akademicki, a także prelegentka konferencji oświatowych. Absolwentka studiów wyższych magisterskich na kierunku filologia polska na UMCS w Lublinie, a także podyplomowych studiów z zakresu zarządzania oświatą.
Ukończyła również akredytowane przez Izbę Coachingu podyplomowe studia coaching i mentoring na UMCS w Lublinie. Edukacja jest jej pasją – od lat – jako dyrektor, wizytator, a następnie edukator, trener oświaty i coach – wspiera nauczycieli oraz dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w rozwijaniu ich potencjału dydaktycznego, merytorycznego oraz mentalnego.
Emilia Kacprzyk
Neuroróżnorodność w nauczaniu
- Zdobędziesz wiedzę na temat neuroróżnorodności oraz zrozumiesz jej znaczenie w edukacji.
- Poznasz rodzaje neuroróżnorodności, takie jak ADHD, spektrum autyzmu i wysoka wrażliwość.
- Nauczysz się, jak różne typy neuroróżnorodności wpływają na koncentrację i zapamiętywanie.
- Odkryjesz różne preferencje uczenia się w zależności od rodzaju neuroróżnorodności.
- Zdobędziesz umiejętności w zakresie narzędzi skutecznych w pracy z uczniami o różnych potrzebach.
Emilia Kacprzyk
Menadżer HR z kilkunastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu obszarem Human Resources globalnych korporacji. Posiada wiedzę i praktyczne doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu strategii i standardów HR w start – upach, korporacjach na etapie zmian organizacyjnych i organizacjach wdrażających procesy HR od podstaw.
Na co dzień współpracuje z menadżerami wszelkich szczebli wdrażając ich i umacniając w przekonaniu o wartości wdrażania procesów umożliwiających wzrost efektywności organizacji dzięki zaangażowaniu pracowników. Prowadzi audyty procesów HR oraz obsługi klienta, i jako konsultant projektuje, wdraża i proponuje zmiany procesów dopasowane do organizacji i rynku.
Jako certyfikowany coach ICF w pracy stosuje podejście oparte na współpracy i wsparciu rozwoju innych.
Od ponad 10 lat prowadzi szkolenia na arenie polskiej i międzynarodowej, w języku angielskim i polskim, z umiejętności miękkich i HR, dla top i mid menadżerów, specjalistów m.in. z zakresu komunikacji i współpracy w środowisku międzynarodowym, jest wykładowcą akademickim z obszaru zarządzania biznesem i HR.
Wdrażała standardy obsługi klienta i prowadziła szkolenia w kilkunastu państwach, z zakresu standardów obsługi klienta wśród struktur sprzedaży i obsługi klienta.
Magdalena Kondro
Moc Informacji Zwrotnej:
Klucz do Rozwoju i Motywowania Uczniów
„Nie podobało mi się!” – wiemy, że takie podejście nie tylko nie działa, ale też demotywuje uczniów. Jak więc udzielać informacji zwrotnej, która naprawdę wspiera rozwój i inspiruje do dalszej pracy?
Podczas szkolenia dowiemy się, które praktyki są najbardziej efektywne, jakie techniki warto stosować oraz jakich pułapek unikać.
Zostaną zaprezentowane praktyczne wskazówki i realne przykłady, które pozwolą doskonalić umiejętność udzielania wartościowej informacji zwrotnej.
Wykorzystajmy moc feedbacku, by budować pozytywne relacje z uczniami i wspierać ich w fascynującej podróży przez zawiłości nauki języka obcego.
Magdalena Kondro
Jest lektorką języka angielskiego w Studium Języków Obcych Politechniki Wrocławskiej, autorką podręczników Wydawnictwa Macmillan oraz szkoleniowcem z zakresu metodyki, pamięci i kreatywności.
Ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu Moderator oraz studia podyplomowe Trener Zdolności Poznawczych na SWPS. Jako aktywna członkini Klubu Mówców Publicznych Toastmasters doskonali umiejętności prezentacji i udzielania informacji zwrotnej.
W swojej pracy kieruje się przekonaniem, że „umysł nie jest naczyniem, które należy napełnić, lecz ogniem, który trzeba rozniecić” (Plutarch). Fascynują ją ludzie, w każdym człowieku dostrzega ogromny potencjał i z chęcią sama uczy się od innych.
Melania Laszewska
O tym jak pomogłam moim uczniom uwolnić się od złych nawyków w nauce języka
Serdecznie zapraszam na inspirującą sesję, która przybliży Ci temat powszechnych wyzwań związanych z niewłaściwymi nawykami uczniów w środowisku edukacyjnym. Bazując na praktycznych obserwacjach i bogatym doświadczeniu pedagogicznym, omówimy konkretne zachowania, które mogą hamować zaangażowanie i efektywność nauki.
Razem zagłębimy się w przyczyny tych nawyków – od czynników psychologicznych i wpływów środowiskowych, po wyzwania cyfrowych rozpraszaczy i rolę pamięci proceduralnej w ich utrwalaniu. Poznasz także koncepcję „doliny rozczarowania” – momentu, kiedy początkowa motywacja uczniów opada, co może utrudniać utrzymanie nowych, pozytywnych nawyków – i dowiesz się, jak wpływa ona na rozwój i wyniki akademickie.
Aby pomóc przezwyciężyć te trudności, przedstawię praktyczne strategie, które wspierają aktywne uczenie się, krytyczne myślenie i świadome korzystanie z technologii jako narzędzia wsparcia, a nie przeszkody.
W trakcie tej sesji podzielę się sprawdzonymi rozwiązaniami i inspirującymi przykładami sukcesów. Celem jest wyposażenie Cię w praktyczne narzędzia i wiedzę, które pozwolą skutecznie ograniczać wpływ niekorzystnych nawyków na proces nauki, tworząc w ten sposób bardziej inspirujące i efektywne środowisko edukacyjne dla Twoich uczniów.
Melania Laszewska
Jest lektorką języka angielskiego oraz metodykiem w Lang LTC.
Uczenie jest jej pasją, która daje jej możliwość kontaktu z osobami wyznającymi różne wartości. Pozwala to zachować otwarty umysł w podejściu do drugiego człowieka. W nauczaniu stawia na komunikację i praktyczne zastosowanie języka.
Największą satysfakcję czerpie z postępów uczniów w nauce. Uwielbia też wzajemną wymianę pomysłów, emocji, humoru i pozytywnej energii, którą daje praca z ludźmi.
Swoim doświadczeniem ochoczo dzieli się z lektorami Lang podczas szkoleń i webinarów prezentując sprawdzone pomysły do wykorzystania na lekcjach online.
Specjalizuje się w kursach przygotowujących do testu IELTS oraz egzaminów Cambridge. Jest również egzaminatorką Cambridge. Ponadto miała okazję recenzować podręcznik do angielskiego na poziomie Advanced.
Rachel Paling
Live coaching demo in the language learning setting
Join me as I invite someone from the audience to be my coachee, so that I can demonstrate LIVE some coaching conversations that may happen with your learners!
As an ICF PCC credentialed Life coach and Professional Neurolanguage Coach, I would like to demonstrate what a coaching conversation looks like and how it is focused upon being a soundboard and accompanying a coachee to find their own solutions and own pathway.
Rachel Paling
BA Hons Law/Spanish distinction in spoken Spanish, MA Human Rights, MA Applied Neuroscience, MA Neuroeducation and Neuropsychology, qualified UK Lawyer, over 35 yrs teaching experience, International Coach Federation credentialed PCC Coach and Coach Mentor.
Creator of Neurolanguage Coaching® and Neuroheart Education Foundation. Current DBA student at Weatherhead School of Management, Case Western Reserve USA conducting research in her topic of passion: enhancing teaching and learning.
Sylwia Stachowicz
Okiem metodyka: Obserwacja lekcji jako element rozwoju warsztatu lektora
Czy obserwacja lekcji musi być stresująca dla lektora?
Jak przygotować się do niej, aby stała się szansą na rozwój, a nie źródłem stresu?
Czy metodyk to jedynie oceniający autorytet, czy też partner w doskonaleniu umiejętności?
W czasie prelekcji odpowiem na te i inne pytania, rozwiewając wątpliwości dotyczące obserwacji lekcji.
Omówię 5 najczęściej pojawiających się wyzwań, przedstawię obawy lektorów oraz wyjaśnię, czym obserwacja lekcji jest, a czym nie jest.
Przede wszystkim postaram się jednak udowodnić, że obserwacja jest kluczowym elementem rozwoju lektora i cenną okazją do zdobywania nowych umiejętności – dlatego warto ją traktować jako wsparcie, a nie zagrożenie!
Sylwia Stachowicz
Sylwia Stachowicz to lektorka języka angielskiego z niemal 20-letnim doświadczeniem oraz metodyczka języka angielskiego. Specjalizuje się w nauczaniu dorosłych w środowisku in-company, gdzie prowadziła zajęcia z języka ogólnego, biznesowego oraz specjalistycznego.
Jako metodyczka, obecnie związana ze szkołą Lang LTC, wspiera lektorów, dbając o efektywną komunikację oraz relacje, organizując szkolenia, prowadząc obserwacje i udzielając konstruktywnego feedbacku.
Sylwia jest pasjonatką ciągłego doskonalenia się, regularnie uczestniczy w konferencjach metodycznych, a zdobytą wiedzę chętnie przekazuje swoim kolegom po fachu. Szczególną satysfakcję czerpie z budowania relacji z lektorami i wspierania ich w rozwoju zawodowym.
DIVERSIFY YOUR TEACHING
WJEDŹ NA TWIST!
7 trenerów – 7 sesji – solidna porcja wiedzy i wymiany doświadczeń
Po rejestracji i zalogowaniu do wydarzenia masz dostęp do nagrania przez 60 dni,
otrzymasz także e-Certyfikat Uczestnika TWIST.24
Agenda wydarzenia wkrótce!