TWIST.22 EXPRESS YOURSELF
to podejście do komunikacji, które daje Ci nowe
– jeszcze nie odkryte przez Ciebie –
umiejętności wyrażania siebie jako nauczyciela i lektora.
📆 Sobota 3 grudnia
💻 E-KONFERENCJA TWIST 2022
Z biletem na TWIST.22 otrzymujesz indywidualny dostęp do nagrań przez 30 dni.
Ale…. dla obecnych w czasie rzeczywistym, szykujemy niespodziankę 🤗
Dla lektorów i nauczycieli języków obcych wszystkich grup wiekowych.
JUŻ PO RAZ 9.
ZAPRASZAMY CIĘ NA LEKTORSKĄ JAZDĘ BEZ TRZYMANKI!
Twoi uczniowie 💚 Pokochają Cię 💚
Przejmij inicjatywę i pomóż im wyrazić siebie!
NA TWIST.22 DOWIESZ SIĘ JAK:
- Dyskutować swobodnie z uczniami, którzy mają różne zdania i wartości.
- Wyrażać siebie i wciągnąć uczniów w swój świat.
- Przejąć inicjatywę i pomóc uczniom wyrazić siebie.
- Zainteresować swoich uczniów i zaangażować ich w sensowną wymianę zdań.
- Używać skutecznej komunikacji i położyć nacisk na wymianę myśli.
- Sprawić by uczniowe zapamiętali Twoją lekcję na długo.
- i wiele więcej
EXPRESS YOURSELF!
Porozmawiajmy o "słabym języku" Twoich uczniów, nieświadomej wymowie, akcentowaniu zdań i intonacji. Twoi uczniowie pokochają Cię, jeśli przejmiesz inicjatywę i pomożesz im wyrazić siebie! Dowiedz się jak to zrobić na TWIST 22. Dyskutuj swobodnie o wartościach uczniów, którzy mają inne wartości niż Twoje. Nauczymy Cię tego na Twist 22. Naucz się wyrażać siebie, wciągając uczniów w swój świat. Zachęcaj uczniów do wyrażania siebie. Daj im pozwolenie na wyjście poza standardy i mówienie po swojemu. Wykorzystaj różne formy, takie jak wideo, odgrywanie ról lub komentarze pisemne. Skuteczna komunikacja to umiejętność, która wymaga czasu i praktyki. Aby pobudzić zainteresowanie swoich uczniów i zaangażować ich w sensowną wymianę. Wykorzystaj piątą umiejętność dobrej komunikacji. Nie jesteś pewien, czym jest mediacja? Poznaj piątą umiejętność skutecznej komunikacji i połóż nacisk na wymianę myśli. Chcesz, żeby zapamiętali Twoją lekcję, ale co to u licha jest? Dowiedz się na Twist 22
Znajdź na stronie
Agenda TWIST.22
9:00 – 9:05 | Powitanie | |
9:05 – 9:50 | Marzena Zwierzycka | Język – mówienie, wyrażanie, bycie |
9:50 – 10:00 | Przerwa | |
10:00 – 10:45 | DR Jo Gakonga | Developing your video VoiCE |
10:45 – 10:55 | Przerwa | |
10:55 – 11:40 | Emilia Kacprzyk | Jak wykorzystać mediację językową w komunikacji międzynarodowej? |
11:40 – 11:50 | Przerwa | |
11:50 – 12:35 | Nicola Harwood | Lexicalise your own story |
12:35 – 13: 15 | PRZERWA LUNCH | |
13:15 – 14:00 | Melania Laszewska | Wyrażenie się, a wyrażenie siebie |
14:00 – 14:10 | Przerwa | |
14:10 – 14:55 | Hanna Wąż | Let’s agree to disagree! |
14:55 – 15: 05 | Przerwa | |
15:05 – 15:50 | Matt Purland | Well pronounced, well expressed |
15:50 – 16:00 | Zamknięcie konferencji |
EXPRESS YOURSELF
Kto i jak?
Marzena Zwierzycka
Jestem lektorem językowym, trenerem umiejętności psychospołecznych i coachem w trakcie certyfikacji.
Moja przygoda z nauczaniem języka ma dwa życia: pierwsze, bezpośrednio po studiach, które przerwała praca w korporacji, i drugie, kiedy wróciłam do tego zawodu po latach doświadczeń. Uwielbiam uczyć języka tak, aby to doświadczenie było cenne nie tylko w rozwoju języka, ale i w rozwoju osobistym.
Poza nauczaniem języka prowadzę szkolenia z umiejętności miękkich dla firm oraz od indywidualne sesje coachingowe. Coaching jest dla mnie kreatywnym sposobem rozmowy z drugim człowiekiem, sposobem myślenia i przydatnym narzędziem w pracy z ludźmi. Często wspieram moich klientów w pewności siebie, asertywnej komunikacji i radzeniu sobie ze stresem.
9:05
Język – mówienie, wyrażanie, bycie.
Dwie podstawowe potrzeby człowieka to wyrażanie siebie i budowanie relacji z innymi. Język jest podstawowym narzędziem spełniania tych potrzeb.
Dlatego w motywującej nauce języka obcego nie może zabraknąć przestrzeni na wyrażanie siebie.
Dlatego warto zadbać o relację, która tworzy się między uczestnikami oraz między uczestnikiem, a nauczycielem.
Na tym spotkaniu chcę Ci podpowiedzieć jak tworzyć na zajęciach przestrzeń na wyrażanie siebie, a także jak kierować procesem, by relacja była bezpieczna i profesjonalna, i jak, dbając o siebie, pilnować jej granic.
DR Jo Gakonga
DR Jo Gakonga has worked in ELT for over 30 years in a range of countries and contexts, teaching and training teachers from primary to MA TESOL level.
She’s a CELTA trainer and assessor and is the founder of ELT-Training.com, a website with a range of video based courses for English language teachers and trainees.
She is also doing PhD research into mentoring and she loves being a digital nomad (currently in Sydney, Australia).
10:00
Developing your video VoiCE
Video is no longer just a ‘nice to have’ skill – it’s THE way to get yourself out there, whether that means being more visible and useful to your existing learners, making yourself more employable, promoting your teaching skills and services independently, or making online courses that you can sell.
Video is the key. In my talk, I’ll look at why you should be making video, some of the things that might be stopping you and some top tips to get started.
See you there!
Emilia Kacprzyk
Jestem menadżerem HR z kilkunastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu obszarem Human Resources globalnych korporacji.
Jako certyfikowany coach ICF w pracy stosuję podejście oparte na współpracy i wsparciu rozwoju innych.
Od ponad 10 lat prowadzę szkolenia na arenie polskiej i międzynarodowej, w języku angielskim i polskim, z umiejętności miękkich i HR, dla menadżerów, specjalistów m.in. z zakresu komunikacji i współpracy w środowisku międzynarodowym, jestem wykładowcą akademickim z obszaru zarządzania biznesem i HR.
10:55
Jak wykorzystać mediację językową w komunikacji międzynarodowej?
Celem tematu jest spojrzenie na temat przetwarzania informacji, przekładania komunikatów w języku angielskim, z dopasowaniem do odbiorcy z różnych zakątków świata.
Zobaczymy, jakie komplikacje i nieporozumienia może rodzić komunikacja w biznesie, mimo że używamy w niej języka angielskiego.
Porozmawiamy o tym,
jak tworzyć komunikaty, jak pytać, jak pisać, aby nie były zwykłym tłumaczeniem, a wiadomością zrozumiałą dla międzynarodowego odbiorcy, szczególnie w popularnej obecnie kulturze „poor language” w środowisku biznesowym.
Nicola W. Harwood
After over 30 years in the ELT industry as a teacher, teacher trainer and Cambridge examiner, and working in Europe and South America, I’ve just launched my website lexicalship.com, and am working with C1/C2 level teachers and learners to help them upgrade their lexical range.
11:50
Lexicalise your own story
Using your own stories to inspire your students.
Are you wondering if there’s an alternative to working for someone else and using course books?
In this session, I will talk about my journey from employee to edupreneur; and how I have not only found my own voice but am helping other teachers to do the same.
I’ll show you how I take snapshots of my life and turn them into the basis for task-based lessons full of juicy lexis that are going down a treat with other teachers.
Przerwa na lunch
Melania Laszewska
Jestem lektorką języka angielskiego oraz metodykiem w Szkole Otwartej Lang LTC.
Uczenie jest moją pasją, która daje mi możliwość kontaktu z osobami wyznającymi różne wartości, co z kolei, pozwala zachować otwarty umysł w podejściu do drugiego człowieka.
Największą satysfakcję czerpię z postępów moich uczniów w nauce. Uwielbiam też wzajemną wymianę pomysłów, idei, emocji, humoru i pozytywnej energii, którą daje praca z ludźmi.
Specjalizuję się w kursach przygotowujących do testu IELTS oraz egzaminów Cambridge. Ponadto miałam okazję recenzować podręcznik na poziomie Advanced.
13:15
Wyrażenie się, a wyrażenie siebie
Jak to się dzieje, że przy znajomości licznych konstrukcji gramatycznych wybór mózgu pada na jeden konkretny sposób wyrażania naszych myśli?
Skąd wiemy jakiego języka używać w określonych sytuacjach? Czy zwinnie rozpoznajemy rejestry i potrafimy z nich adekwatnie korzystać?
I wreszcie, co sprawia, że nasz język jest zaawansowany? Jak połączyć wiedzę, poznane struktury i brzmieć dystyngowanie?
Podczas mojej sesji poszukam odpowiedzi na te pytania i pokażę jak zachęcać uczniów do wkładania wysiłku w poszukiwanie coraz precyzyjniejszych sposobów wyrażania siebie przy użyciu precyzyjnego słownictwa, ale bez krzty sztuczności.
Zastanowimy się też nad tym, czy istnieją granice wyrażania siebie dla samego nauczyciela i dokąd sięgają.
Hanna Wąż
Jestem trenerem biznesu, coachem rozwoju osobistego, trenerem kompetencji edukacyjnych, trenerem kompetencji miękkich, specjalistą ds zarządzania zasobami ludzkimi, menadżerem, dyrektorem zarządzający, project managerem.
Specjalizuję się w metodach opartych na potencjale uczącego się, innowacyjnych metodach nauczania, neurobiologicznych podstawach nauczania, skutecznej komunikacji.
Trenuję, odblokowuję, facylituję.
Największą moją pasją są ludzie. Rozmaitość, różnorodność, wielorakość. Odkrywam, poznaję i zawsze czuję zachwyt.
14:10
Let’s agree to disagree!
Co się dzieje, gdy nauczyciel i uczeń wyznają inne wartości lub mają inne poglądy? Jak sobie z tym radzić?
Czy to oznacza, że nie mogą pracować razem? Czy to oznacza, że nauczyciel nie powinien wyrażać swoich poglądów na zajęciach? Profesjonalnie nie odnosić się do tego, co mówi słuchacz nawet jeśli bardzo się z tym nie zgadza?
Czy wiecie, że różnorodność poglądów może okazać się wielkim bogactwem i podwaliną zdrowych relacji na naszych zajęciach?
Opowiem Wam o tym jak budować atmosferę sprzyjającą byciu sobą, ze strony nauczyciela i słuchacza, niezależnie od tego, jak bardzo się od siebie różnimy.
Zastanowimy się też nad tym, czy istnieją granice wyrażania siebie dla samego nauczyciela i dokąd sięgają.
Matt Purland
Matt Purland is an English language teacher and materials writer from the UK. He has been teaching English for over twenty years, including fifteen years in Poland. His qualifications include the Trinity College CertTESOL, BA Honours degree in Drama from the University of Wales, and the Certificate in Education from the University of Derby. In 2016 he was awarded QTLS (Qualified Teacher Learning and Skills) status by the Society of Education and Training in recognition of his wide range of practical experience teaching English.
Matt is the founder of PurlandTraining.com – Learn English for free! He has written and published 28 resource books and thousands of printable worksheets for teaching and learning English. His most popular book is Big Grammar Book, which has been downloaded for free hundreds of thousands of times and was the number one most recommended resource on the Guardian Teacher Network for months.
15:05
Well pronounced, well expressed
Want to help your students express themselves with more effective communication? Teach them how to improve their English pronunciation by using sentence stress and connected speech.
You may not like teaching pronunciation or maybe you do not feel confident enough to teach it.
I will be happy to share with you my tried and tested methods of how to help students identify the sequence of stressed syllables in a sentence – the 'sound spine’ – and then join syllables together using the techniques of connected speech.
It’s going to be a very practical session which will show you how to improve students’ awareness of the way they speak and engage them in the journey of improving it. Believe me, good English pronunciation is not a secret.
What you will learn in my session is easy, it’s fun and will do so much good to the way your students express themselves.
See you there.
Zakończenie o 16:00
EXPRESS YOURSELF – WJEDŹ NA TWIST!
7 trenerów – 7 sesji – solidna porcja wiedzy i wymiany doświadczeń
po rejestracji i zalogowaniu do wydarzenia masz dostęp do nagrania przez 30 dni
otrzymasz także e-Certyfikat Uczestnika TWIST.22 Express Yourself
Agenda wydarzenia wkrótce!
🎁 3 mega nagrody 🎁
szkolenia i materiały dla nauczycieli w całości pokrywa Lang LTC
Kurs online ‘Grammar for Language Teachers’ od Jo Gakonga https://www.elt-training.com/course/grammar-for-language-teachers
Kurs online ‘Speaking Club’ od Nicola Harwood https://lexicalship.com/speaking-club/
E-book ESP – HR od Emilii Kacprzyk – z wybranej tematyki, słownictwo z przykładami i ćwiczenia do samodzielnej nauki lub wykorzystania na zajęciach.
Zasady losowania nagród na TWIST ’22 Express Yourself – TUTAJ
*W oparciu o Baird, Robert. The Responsible Self: An Interpretation of Jean-Paul Sartre. Philosophy in the Contemporary World. Spring 2007